onsdag 6 mars 2013

Nyponsoppa

Åh jag är så glad idag. Ju mer jag tänker på det ju gladare blir jag. 10kg på 9 veckor. Det är två månader och en vecka ungefär. Känns ju sjukt. tycker det gått så långsamt nu ett tag. Jag har ju smittat min omgivning med min viktnedgång så flera håller på nu. Känns som att de får bättre resultat och snabbare. Men jag är så nöjd med vad jag klarat av, det är ju trots allt det som räknas. Vad jag klarat av. Det var ju varit dåliga dagar med allergier osv. Dagar så jag knappt kunnat gå med hunden...

Senaste veckan känns det som att de börjat märkas, tycker jag då. Vårjackan sitter löst och även en tröja passar nu (av vad jag provat). Jag känner mig mycket lättare. Men när jag ser mig själv på bild så ser jag bara hur mycket som är kvar. Är ju fortfarande bra rund. Men det jobbas de på!

Ibland behöver man verkligen göra något som är riktigt kul. Vi hade ju festen & födelsedagskalset där vi träffades drack drinkar och bara hade det såå kul. Det behövdes verkligen, även om de involverade drinkar med kalorier. Allt som de gav det lever kvar i sinnet än. Energi att kämpa mer!
 
 
Ibland är man bara extra sugen på något... En bra mellis kan då vara ett glas nyponsoppa.
Inte alls så farligt med kalorier heller.. för oss som räknar...
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar